19 września 2013

Sposoby na naukę

Rok szkolny już dawno się zaczął, a studia tuż tuż... więc może opowiem Wam co nieco o sposobach, jak efektywnie się uczyć.

Ucząc się staram się przestrzegać paru "zasad", które są bardzo pomocne, kiedy każdy z nas musi nauczyć się kilku stron na najbliższy sprawdzian, test.

1. Staram się uczyć w miejscu czystym, gdzie mam swobodę ruchu. Wtedy będę mogła zawsze na szybko znaleźć np.długopis czy kolorowy flamaster do podkreślania ważnej informacji. 
2. Uczę się w ciszy, gdyż hałas mnie bardzo rozprasza, ale wiem też że są osoby co mają zupełnie na odwrót niż ja. Tutaj, każdy z Nas musi wiedzieć, co dla niego jest lepsze.
3. Sama pisze własne notatki. Wiem co mam zanotować na zajęciach - jakie informacje są dla mnie najważniejsze, których nie jestem w stanie zapamiętać od razu, więc je zapisuje. Jak również każdy z nas stosuje skróty myślowe, co niekiedy jest dla nas problemem, kiedy pożyczamy od kolegi notatki i znajdujemy w nich zaszyfrowane słowa i nie wiemy co one mogą oznaczać. A jeśli sami będziemy pisać, to daje głowę, że my sami rozczytamy się z naszych myśli przelanych na papier.
4. Stosujmy kolorowe flamastry, podkreślaczy, cienkopisów, bo dzięki temu nasz mózg łatwiej zapamiętuje pewne informacje. Jak również my wiemy jaka informacja w danym teksie jest dla nas ważna.
5. Dla mnie dobrym sposobem jest uczenie się na głos, kiedy to sama opowiadam sobie rzeczy, które muszę zapamiętać oraz chodzę po pokoju, co sprawia, że mój organizm jest pobudzony, a nie znużony od kilkunastu minutowego siedzenia  w jednym miejscu.
6. Stosuj różnego rodzaju schematy, tabelki, rysunki w swoich notatkach, jeśli dzięki temu będziesz potrafił szybciej przyswoić wiedzę.
7. Poproś kogoś, aby Cie przepytał, dzięki temu będziesz mieć pewność, czy wszystko potrafisz, oraz nad czym powinieneś jeszcze popracować.
8. Zacznij uczyć się kilka dni wcześniej, dzięki temu będziesz mógł rozłożyć materiał, oraz będziesz mieć większość pewność, że nauczysz się całego materiału na spokojnie.


W skrócie opisałam Wam kilka zasad, których warto spróbować, ale więcej w filmiku, do którego gorąco Was zapraszam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...